måndag 30 november 2009

"Bli-frisk-tips?"

Inatt när jag skulle gå på toaletten så känner jag en enorm smärta i halsen när jag sväljer, "neeej" är min första tanke. "Jag får bara inte bli sjuk!". Men jag är ganska säker på anledningen, och det var på spinningen i fredags. Ledaren, som vi inte brukar ha, knäppte på aircondition och det drog rätt rejält. Trots att man toksvettades så var man kall på kroppen, och då är det något som är fel! Plus att det drog i nacken, så jag fick lägga handduken runt om för att inte frysa. Nästa gång ska jag säga till!



Så när fröken Pedersen vaknade imorse var jag varm i hela kroppen, feber, halsont och nu värkte även mina öron. Jag fick ringa och sjukanmäla mig. Somnade om och vaknade av att syster ringde. Söta syster och mamma vill ha mig hemma längre, så de hade kollat upp tåg som skulle gå den 29 och 30:e. De skulle bidra med en peng, bara för att få ha mig hemma 3 dagar längre. Hur sött är inte det? Jag blev otroligt glad! Så drygt att Johan måste hem i mellandagarna, nu när man för en gångs skull har LOV!



Somnade om och vaknade inte förän mamma ringde vid 14 tiden (!!). Antar att jag behöver sömn för att bli frisk. Ska äta massa apelsiner också. Har ni något "bli-frisk-tips"?

1 kommentar:

  1. Apelsin är bra! Vitpepparkorn kan man sväja, det är bra både för magsjuka och förkylning. Preparat typ som enchinasea, enchinagard? Har man ont i halsen kan man gurgla bikarbonat blandat med lite vatten! Det brukar hjälpa skitbra! Eller ett serbiskt knep; att koka upp lite sprit som man blöter ner en handduk med och lindar runt halsen. Det sägs "suga bort smärtan". Det fungerar faktiskt! Och har man feber kan man blöta strumpor med vinäger och ta på sig, så försvinner febern. Hehe, nu fick du många tips här! Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera

Tack för din åsikt! Alltid roligt när folk vågar säga sitt!

(Kommentarer som är kränkande och anonyma kommer att raderas!)