lördag 12 december 2009

Hemma på permission


Titta vad jag hittade! En kopp med mig och min älskade faster Gertrudh på. Vi gjorde den på Liseberg. Jag var på klassresa i 6:an och faster bodde i Göteborg, så vi möttes upp på Liseberg. Man blir så glad när man ser muggen och våra glada ansikten! : )


Tågresan gick ganska fort, tack vare Liza Marklund (Asyl). Men jag fick som vanligt ont i höfterna, 6 timmar är ganska långt att bara sitta ned. På stationen mötte älskade, vackra stora syster mig. Sedan skjutsade hon hem mig till mamma, som fick komma hem på permission ihelgen. Hon åker tillbaks till hjärtintensiven redan imorgon kväll, men jag får i alla fall pyssla om henne lite.

Jag och syster yster var och handlade mat till mamma tidigare, så nu har jag gjort storkok av linssoppa. Massa nyttigt som är bra för mamma att få i sig, tänkte frysa in matlådor så har hon bara att värma upp när hon kommer hem för gott sedan. Lämpligt också är det nyttigt!

Senare ska jag göra min och Johans supergoda fiskgratäng till henne, jag tror hon kommer att älska den.

Imorgon ska vi fira mammas födelsedag, fast hon fyller år på måndag. Jag ska baka tårta och kladdmuffins. Jag hoppas många kommer, för mamma älskar sina födelsedagar!

1 kommentar:

  1. Skönt att du har kommit fram och är med din familj.
    TA HAND OM ER! Puss

    SvaraRadera

Tack för din åsikt! Alltid roligt när folk vågar säga sitt!

(Kommentarer som är kränkande och anonyma kommer att raderas!)