lördag 5 december 2009

Takida var sjukt bra















Jag är glad att jag bestämde mig för att åka ändå, eller rättare sagt att mamma sa åt mig att åka. När jag berättade för henne att jag nästan bestämt mig för att inte åka, så blev hon nästan förbannad och sa åt mig på skarpen att åka och ha roligt. "Inget blir bättre av att du sitter hemma själv och tycker synd om mig!", och det har hon ju faktiskt rätt i. Älskade mamma mu!

Så fort vi anlände Jönköpings tågstation letade vi upp vårat hotell, Grand hotell. Ett hyffsat fint hotell, med trevlig personal och mitt i stan. Gjorde i ordning oss, drack lite vin och sedan letade vi fort upp en restaurang. Vi hade lite brottom eftersom bussen till Folkets park skulle gå om 1,5 timme. Vi hamnade på en pastarestaurang och jag åt pasta med 4 sorters ostar (ostdrottningen som jag är!), men dessvärre smakade det inte mer än pasta med ostsås. Nåja, vi hade jättetrevligt och det blev en del fniss och skratt. Som för den delen började redan på tåget : )

Vi var 1,5 timme tidiga på Folkets park så vi tog en cider/öl under tiden. Kikade på folk och var fulla av förväntan. Tillslut var tiden inne och Takida anlände scenen, och gisses vad bra de var! Jag sjöng eller snarare skrek mest hela tiden, hoppade, klappade händerna och bara njöt av stämmningen! De är verkligen lika bra som de är på skiva/radion, live! Sjukt bra! Och man kan ju inte beskylla dem för att vara fula direkt heller : ) Eller vad säger du Eva?

Nöjda efter konserten åkte vi i en proppfull buss tillbaka till stan och hotellet. Bussturen var ingen rolig upplevelse, hur många passagerare får en busschaufför egentligen ta in? Sjukt många i alla fall! Man stod som packade sillar och fulla, dryga fjortiar gjorde inte saken bättre. Sjöng, pussade varandra, "åh vad jag älskar dig" och med högklackade skor som man fick inborrad i sig varje gång bussen svängde. Näe, sådana gillar vi inte!

Vi återvände till hotellet för att vila fötterna och ladda om på nytt. Men eftersom vi varit igång hela dagen och halvstressad sedan vi kom till Jönköping så rann energin ur oss. Vi kollade på slutet av Idol och drack en cider, sedan försökte vi rycka upp oss. Jag, Terese och Eva försökte leta upp ett uteställe, men efter tappra försök gav vi upp, eller mest våra fötter gav upp. Så vi satte oss på en Irländsk bar och tog en öl/cider och pratade en timme. Då vaknade våra hungriga magar till liv och Donken fick bli slutstationen.

Idag efter hotellfrukosten begav vi oss ut på lite shopping. Det blev en julklapp till mamma, och en varsin till Edith och Ines. Tror det blir rekord för julklappar ifrån mig i år, men det är bara för att jag började köpa redan i somras : ) Man får ju vara lite smart (och ekonomisk och handla när det är 75 % rabatt ;)).

Nu sitter jag däckad i min soffa, ensam eftersom min andra hälft vänder upp och ned på Uppsala med sina galna vänner. Jag hoppas innerligt att han har roligt! Min darling. Men nog kan jag erkänna att det vore mysigt att ha honom bredvid mig nu, fast å andra sidan är det faktiskt skönt att vara ensam också. Jag kommer inte ihåg när jag var ensam sist! Och det är nyttigt att vara det ibland, egentid liksom.

Ska hoppa in i duschen så att jag blir människa igen, sedan ska sätta mig på cykeln och åka till Gittan och Johan för att få träffa deras nyfödda lilla Nomi! Ska bli såå roligt att få träffa dem! Som jag har längtat dessa två veckor! Men idag ska det äntligen ske.

Var tänkt att jag skulle plugga och göra smycken idag, men jag visste inte att det skulle bli så sent. Så det får min söndag gå till, och imorgon ska jag även på ett spinningpass! Ska bli skönt efter att haft 9 dagars vila pga sjukdom : /
Tack tjejer för en jättetrevlig kväll och dag tillsammans!

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att haft en toppen kväll i Jönköping.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Min vän tack själv för en mysig fredag och lördag dag... Du är så go, nu får jag seperationsångest IGEN när jag tänker fem månader framåt. Jag kommer verkligen verkligen verkligen att sakna dig.

    Massa lööövvv

    SvaraRadera

Tack för din åsikt! Alltid roligt när folk vågar säga sitt!

(Kommentarer som är kränkande och anonyma kommer att raderas!)