onsdag 9 december 2009

Totalt däckad

Nyårsafton 2008


Jag halvligger just nu i soffan, totalt däckad. All spänning, all stress och nervositet över praktikredovisning och praktikrapport är nu över och det resulterar i en väldigt trött Pedersen. Och hur redovisningen gick? Enligt min lärare; "exemplariskt. Det kunde inte varit bättre! Du borde vara stolt! Mycket bra redovisning, intressant och roligt!". Enligt mig gick det sådär, glömde en del grejer och ansiktet kändes som en tomat. Men jag får väl lita på vad mina klasskompisar och lärare säger : ) Och jag måste medge att den var lite roligare än de flestas, för det blir roligare med bilder och video. Så man får en inblick! Och det hade inte gått utan det, för då hade ingen förstått denna verksamhet.





Så nu är det över och rapporten är inlämnad. Såå skönt! Nu hoppas jag bara att det går bra för älskade mamma i Gävle imorgon, att de ser vad som är felet på hennes hjärta och att de kan åtgärda det. Då vore lyckan total!





Terese och Eva ska ha sin redovisning i Skövde imorgon, de har jobbat med ett projekt som heter "leka med döden", dont drink and drive. Ska bli jätteintressant! Efter det slutar vi, så vi är några tjejer i klassen som ska stanna kvar på stan och inhandla lite julklappar och äta lunch. För min del blir det de sista julklapparna, sedan är jag klar. Måste skynda mig nu eftersom jag åker på fredag, och det finns mer utbud i Skövde än lilla Bollan.



Sedan är det fredag och jag sätter mig på tåget, som faktiskt går raka vägen hem! Första gången jag slipper 38 byten (typ, minst 2 iaf). Ska bli otroligt skönt att få träffa mamma och familjen!





Resten av dagen: Smyckestillverkning, spinning med älsklingen och sen massa myyyys bara!

1 kommentar:

  1. Skönt att ha redovisningen gjord och att det gick exemplariskt :)Plus att du kommer hem till din familj på fredag måste kännas otroligt skönt!
    Jag trivs bra med socionomutbildningen än så länge, är bara inne på första terminen än :) Just nu är det lite mycket att göra men det ordnar sig, är väl så med de flesta utbildningar antar jag. Hade dock gärna gått i Gävle, men dumma jag sökte inte ens där för att jag trodde det var en helt distansutbildning, men nu visade det sig att det inte var det :/

    ha det bra.

    SvaraRadera

Tack för din åsikt! Alltid roligt när folk vågar säga sitt!

(Kommentarer som är kränkande och anonyma kommer att raderas!)